фігура людини в русі
Урок з образотворчого мистецтва
Тема: Фігура людини в русі («Один день у пришкільному таборі»).
Мета: Ознайомити учнів із пропорціями людської фігури; надавати початкові відомості про правило малювання людської фігури в русі; розвивати образне мислення; виховувати акуратність, увагу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Фантазуй, пробуй, твори!
Кмітливість свою прояви!
Активним, уважним будь
І гарні знання здобудь!
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.
- Що собою представляє пришкільний дитячий табір?
Шкільний дитячий табір – це не лише місце для відпочинку, а і місце де отримують нові знання і розвивають свої творчі здібності; це місце де можна випробовувати свої фізичні сили. Саме цим всім ми сьогодні і займимось.
Коли перебуваєш у таборі від рідних можна отримувати листи (сьогодні і у вигляді СМС). І для вас сьогодні прийшли листи, але у більш цікавому вигляді:
Уночі по нашій школі
Коли тихо в коридорах,
З класу в клас тихенько ходить
Таємничий листоноша.
Він розносить пошту вчасно,
Дякуємо йому красно.
Гарні вам питання пише
Дайте відповідь скоріше.
Клас ділиться на групи, кожна з яких отримує лист від листоноші із запитанням.
- Що таке «натюрморт»?
- Що таке «портрет»?
- Що таке «пейзаж»?
- Які матеріали використовують для виготовлення скульптури?
ІІІ . Викладення нового матеріалу.
1.Слово вчителя
- Як необхідно вести себе в таборі, щоб відпочинок був безпечним?
Справжні відпочивальники (туристи) постійно звертають увагу на стан свого тіла і використовують його властивості на практиці (витривалість, зміна пози).
Художники теж не залишилися осторонь. Вони часто зображують людей в русі. Щоб вірно намалювати людину їм необхідно було розробити схеми пропорційної будови тіла.
Художники починають малювати людську постать зі схеми (кісток у скелеті), а потім «нарощують» м’язи, додають одяг.
2.Спортивний відпочинок.
Зараз ви будете «натурщиками», людьми, які знаходяться в певній позі, а художник їх малює. А враховуючи, що в таборі діти багато відпочивають фізично, завдання буде пов’язане зі спортом.
(Проводиться гра «Впізнай вид спорту». Взято емблеми видів спорту з олімпійських ігор. Вчитель показує картку, а учні намагаються прийняти відповідну позу).
3. Дискотека (закріплення знань руху людини в танці).
В кожному таборі у вечорі завжди проходять дискотеки. А в нас вона буде денна.
- Чи любите ви танцювати?
- Які саме танці вам подобаються?
- А чи знаєте ви, що танці козаків створені на основі бойових рухів? (робота з матеріалами підручника)
Виконання жартівливого танцю козаків, який плавно переходить у дівчачий танок учнями класу.
4.Робота гуртка образотворчого мистецтва.
Кожен учень отримує набір геометричних фігур (квадратів і прямокутників), із яких повинні скласти силует людини в русі за поданими схемами.
5. Практична робота учнів під керівництвом вчителя (виконання зображення танцюючої людини)
ІV. Підведення підсумків роботи пришкільного табору.
- Про що ви дізналися під час сьогоднішнього відпочинку?
- Що було виконувати найважче?
- Що сподобалось найбільше?